Kiki Boot & Ivan Montis

Kiki Boot

Kiki Boot (NL) studeerde in 2016 af aan Codarts, Hogeschool voor de Kunsten in Rotterdam. Sindsdien is ze een allround ondernemer in het dansveld. Ze danst in voorstellingen van Stefan Ernst en Ryan Djojokarso bij SALLY en creëert eigen voorstellingen voor festivals en onderwijs.

Kiki deelt dans niet alleen op het podium maar ook als bevlogen docent. Ze geeft les in jazzperformerschap en didactiek op dansacademies Fontys en Codarts. De kennis van jazzmuziek en -dans, de kunde om te improviseren en de durf of eigenheid te ontdekken zijn hoofdthema’s die ze uitdraagt tijdens deze lessen en stagebegeleidingen.  Daarnaast zet ze zich in voor de educatieve tak van dansgezelschappen SALLY, Nederlands Danstheater en Burning Bridges. Hier hoopt ze de waarde van dans over te brengen en bij te dragen aan een rijker referentiekader voor de toekomstige danser en/of dansliefhebber.

Ivan Montis

Ivan Montis (IT) is geboren op Sardinië. Daar is hij ook begonnen met dansen, maar hij behaalde zijn Bachelor of Performing Arts aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten in Rotterdam.

In 2011 vestigde Ivan zich in Nederland. Hier danste hij voor Korzo Theater, ICKamsterdam, Scapino Ballet Rotterdam, Danstheater AYA en het Nationale Opera en Ballet Amsterdam. In deze periode heeft hij met verschillende choreografen samengewerkt, zoals Stephen Shropshire, Itzik Galili, Samir Calixto, Marco Goecke, Wim Vandekeybus, Emio Greco, Krisztina de Châtel, Ed Wubbe, Club Guy&Roni en Conny Janssen.

Sinds 2013 danst Ivan bij SALLY Dansgezelschap Maastricht.

SALLY’s Danslab

Kiki en Ivan zijn samen aan de slag in SALLY’s Danslab. Binnen het Danslab hebben ze gewerkt aan een dansstuk dat veelzijdig kan worden uitgevoerd in verschillende soorten omgevingen en locaties, bijvoorbeeld openluchtfestivals, schoolpleinen, speeltuinen en klaslokalen.
Kiki en Ivan over ‘Circle’: “We hebben een stuk gemaakt, genaamd ‘Circle‘, dat uit verschillende lagen bestaat, hierdoor kunnen kinderen van verschillende leeftijden verschillende betekenissen en waarden uit het duet halen. We willen 2 mensen die elkaar ontmoeten neerzetten, ieder op zijn/haar eigen manier. De één is introvert, is erg bedachtzaam en vindt een veilige afstand prettig. Een introvert persoon lijkt misschien verlegen, maar wanneer het vertrouwen eenmaal is gewonnen, ontstaat er een sterke connectie. De ander is meer extrovert, vrolijk en naar buiten gericht. Deze wil graag contact en nodigt iedereen uit om met haar mee op avontuur te gaan. Deze danseres wil de ander helpen om zijn eigen ruimte in te nemen en zichzelf te uiten zonder angst. Terwijl de introvert de ander leert om meer na te denken en soms even stil te staan. Beiden laten hun kwaliteiten zien, hun kracht om de ander te inspireren en samen, op een gelijkwaardige en harmonieuze manier, de ruimte te delen. Kinderen zien op deze manier dat mensen anders kunnen zijn, dat andere kwaliteiten kunnen leiden tot leerzame situaties en dat alle verschillende kwaliteiten gevierd mogen worden.”
De muziek komt vanuit verschillende genres, het één upbeat en jazzy, het ander meer elektronisch met hier en daar een soundscape. Deze verschillende geluiden zorgen voor wisselende sferen tijdens het spel van de 2 dansers en heeft effect op hun lichaamstaal en hun speelsheid.

Voorstellingen